Seznamte se se čtyřmi kroky, které jsou důležité pro to, abyste našli správného kupce pro vaši malou firmu.
- Nechte si udělat profesionální zhodnocení. Abyste si mohli udělat správný názor o ceně vaší firmy, budete potřebovat kvalifikovaný odhad. Vyberte si firmu, která má zkušenosti s odhady cen firem vaší velikosti. Ujistěte se, že máte veškerou dokumentaci k dispozici v souladu se zákonnými požadavky.
- Využijte média. Snažte se dát vědět o prodeji firmy co nejširšímu okruhu potenciálních kupců. Využijte inzerci v novinách, ale i u odborných asociací a v obchodních publikacích. Nezapomeňte také na Internet a vlastní webové stránky.
- Vyčistěte své pracoviště. Když budete firmu představovat kupcům, měla by být čistá a uklizená. Dobrý první dojem je nejdůležitější.
- Prozkoumejte všechny potenciální kupce. Seznamte se s podmínkami, které nabízejí. Každého zájemce, který není ochoten zaplatit celou sumu předem, byste měli prozkoumat velmi pečlivě. Věnujte pozornost i těm, kteří nenabízejí nejlepší cenu, ale slibují zachování vašeho podnikání – jste-li s firmou duševně spjati. Připravte si stručné a přesvědčivé vysvětlení, proč firmu prodáváte.
-kk-