Většina manažerů ví, že během změn v podniku je nejdůležitější ze všeho kvalitní komunikace. Něco jiného je ale tuto myšlenku uvést do praxe. Změna si žádá velký intelektuální potenciál a je emočně náročná. Díky tomu jsou lidé nervózní a často komunikují málo a nejasně, čímž se veškeré změny ve firmě dále komplikují.
Jak to napravit?
Management sám musí nové změny přijmout a podle nich se chovat. Slova, podle nichž člověk také koná, mají mnohem větší váhu. Na taktické úrovni je pak třeba změnu komunikovat během každé činnosti, na všech pracovištích a všem zaměstnancům. Odkaz na informace o změnách musí být uveden v emailech, na schůzích a ve veškerých vnitropodnikových dokumentech (newslettery, interní školení).
Jak komunikovat?
Veškeré informace musí být jednoduše srozumitelné. Vyvarujte se žargonů. Pokuste se využít přirovnání, abyste změnu vysvětlili a zaměstnanci si ji dokázali představit. Vše stále znovu opakujte. Vysvětlete cokoliv, co by se mohlo zdá nejasné. Umožněte zaměstnancům, aby se ke změnám vyjádřili.
-th-