24hodinová dostupnost po sedm dní v týdnu znamená skutečný rozdíl, pokud jde o uzavírání důležitých smluv. Potvrdil to výzkum společnosti Avaya, která se specializuje na obchodní komunikaci. Více než devět z deseti evropských vyšších manažerů v ní uvedlo, že by si vybrali dodavatele se zákaznickým servisem dostupným 24 hodin denně.
Podobné procento by bylo ochotno si za tyto služby připlatit. Navzdory tomu však jen necelá pětina evropských firem nabízí zaměstnancům pružná pracovní opatření, která jsou k zajištění neustálého zákaznického servisu potřebná. Řada firem tak není dobře připravena na to, poskytovat služby, které sama vyžaduje.
Zákazníci navíc nechtějí jen dostupnost, ale také možnost výběru z různých komunikačních kanálů. Sedm z deseti oslovených preferuje při jednání na vyšší úrovni telefon, 59 % e-mail a 56 % osobní schůzku. Nejmenší zájem je o fax a formální dopisy.
Výsledky výzkumu ukazují, že firmy se potřebují přizpůsobit novým očekáváním zákazníků a zavádět pružná pracovní opatření. Může to být silná konkurenční výhoda pro firmy, které se snaží prosadit v dnešních obtížných ekonomických podmínkách.
-kk-