Příspěvek přináší několik užitečných tipů, jak na to. Pomoci může, když si uvědomíte, že krizi neprožíváte sami. Dále, snažte se oddělit osobní život od pracovního. Vyhnete se tak stresu a přispějete k pozitivnější náladě na pracovišti. Rozhodně buďte vidět a starejte se o své zaměstnance, komunikujte s nimi. Všechno co uděláte nebo řeknete nějakým způsobem ovlivní lidi kolem vás. Buďte k zaměstnancům upřímní. Poskytněte jim co nejvíce informací o celé situaci a obeznamte je se svými plány. Pokud se nebudete moci vyhnout propouštění, stanovte pevně a srozumitelně kritéria pro dovednosti zůstávajících zaměstnanců. Také si pro propouštění nevybírejte časy dovolených nebo pátky a naslouchejte svým zaměstnancům. Ostatní dostatečně motivujte. Nešetřete odměnami, ty nemusí být vždy otázkou peněz. Udržujte optimismus na pracovišti. Maximálně se soustřeďte na momentální cíle firmy. A hlavně, nezapomínejte sami na sebe.
Některým věcem se vyhněte v každém případě: * Nepodléhejte panice nebo to alespoň nedejte znát, * Zachovejte chladnou hlavu při rozhodování, * Sdělujte zaměstnancům informace dříve, než se je dozvědí od někoho jiného, * Nebuďte zahořklí, * Buďte odolní, neberte si věci příliš osobně, * Zbavte se pocitu viny, a * Nechte problémy v práci, nedovolte, aby ovlivnily váš osobní život.
**Datum vydání: II/2002** Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com