O Lego jako vzdělávací nástroj projevila seriózní zájem již řada společností. V Evropě působí konzultanti společnosti Lego v pobočkách firem jako je ** Nokia Corp.**, **Daimler-Chrysler** nebo **Alcatel**. V USA o Lego projevila zájem například společnost **Pepsi**. Počet těch, kteří stavebnic Lego za legitimní nástroj manažerského rozvoje nepovažují klesá. Existuje však také značný počet firem, které Lego za tímto účelem používají, aniž by cítili potřebu společnosti Lego platit jakékoli poplatky. Argumentují přitom tím, že si stavebnici nekupují jako firmy, ale jako jednotlivci, kteří si stejně tak koupí domino či puzzle.
Hraní her je obecně moderním trendem pro manažerské vzdělávání. Kromě populárního Lega dnes společnosti využívají i jiné stavebnice, hrací karty nebo konfety. Manažeři tak na několikadenních firemních stážích vyrábějí klobouky, domy a podobné věci z barevných kostiček. Uplatňovat se přitom začínají i dramatické improvizace, kreslení, zpěv či aerobní cvičení. Vrcholoví manažeři švédské společnosti **Ikea Group** například společnými silami stavěli z kostek letadlo jako demonstraci podnikové hierarchie vedení. Jednotlivé figurky rozdělili podle pohlaví a diskutovali tak nad reorganizací katalogové divize, kterou z 80% tvořily ženy. Manažeři se shodli na tom, že vybudování modelu z Lega je složité, napomáhá však implementaci nových strategií, která je ještě složitější.
**Datum vydání:** VIII/2002 Article source Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii Read more articles from Career Journal Asia