Až se investor zeptá, čím jste jiní, co řeknete?

Majitelé, kteří chtějí do své začínající firmy zapojit další investory, by si měli připravit odpověď na otázku, jak jejich řešení dokáží porazit konkurenci – nejen dnes, ale i v horizontu tří až pěti následujících let. Perfektní odpověď na tuto otázku neexistuje, často se však opakují tytéž zbytečné chyby, které pouze poškodí pověst firmy. Jaké chyby to jsou a jak se jim vyhnout, shrnul článek na portálu Businessinsider.com.

Nemáme žádnou konkurenci.“

Tato odpověď ukáže pouze to, že pro vaše produkty buď neexistuje trh, nebo jste se neobtěžovali provést zjistit, kdo je vaše konkurence.

Máme výhodu prvního.“

Být prvním na trhu má smysl pro velké firmy, které mají dostatek zdrojů, aby se udržely, nikoli však začínající firmy obklopené velkými konkurenty.

Náš produkt je skutečně převratná technologie.“

Investory by mohlo zjištění, že sice máte technologii, ale hledáte řešení, odradit. Převratné technologie většinou vyžadují delší časovou investici, než si můžete dovolit.

Pouze náš tým tohle dokáže.“

Takové sdělení působí arogantně bez ohledu na to, jak zkušený a technicky zdatný váš tým je.

Plánujeme nabídnout náš produkt zdarma a žít z reklamy.“

Nabídnout nižší cenu než konkurence je dobrá strategie, nabídka zdarma však může fungovat pouze jako krátkodobé řešení.

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Insider