9 tabu firemního webu

V souvislosti s firemními webovými stránkami nalezneme řadu rad, jak by měly vypadat. Málo se však zdůrazňuje, které prvky jsou naopak nežádoucí, co může být problém, protože špatná organizace firemního webu vede ke ztrátě obchodních příležitostí nebo bezpečnostním selháním. Článek popisuje devět skutečností, kterým je třeba se na firemních stránkách vyhnout:

- Vaše fotografie na hlavní stránce. Na návštěvníky může působit, jako kdybyste jim při prvním setkání místo pozdravu hned hlásili: „Máme se dobře!“
- Nadměrné zastoupení audiovizuálních prvků. Využití nejmodernějších technologií se doporučuje, ale v opodstatněných případech a nikoli pouze k vytvoření dojmu.
- Příliš zavádějících možností výběru v nabídkách. Mějte na paměti, že člověk se může v jednom okamžiku soustředit jen na pět až devět informací.
- Informace, které by mohly vést k porušení soukromí nebo bezpečnosti. Není třeba uvádět více informací, než je nutné.
- Informace, které by mohly pomoci konkurenci. Není žádoucí detailně odhalovat obchodní postupy, strategické partnery, klienty či interní organizaci firmy.
- Příliš technický jazyk. Potenciálním zákazníkům jsou mnohé odborné výrazy nesrozumitelné.
- Obsah, který firmu popisuje tak pozitivně, že je těžké tomu uvěřit. Webové stránky by neměly působit jako reklama.
- Nemoderované diskusní skupiny. Publikované příspěvky uživatelů by neměly poškozovat firmu.
- Nefungující odkazy a neaktuální materiál. Veškerý obsah stránek je třeba aktualizovat.

-kk-
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral