Nejprve proveďte výzkum – ujistěte se, že příběh, který vyprávíte online, odráží skutečnou zkušenost zaměstnanců. Pokud jste stále ve fázi budování firmy, sdílejte průběžné aktualizace a zvýrazněte dlouhodobou vizi kultury, kterou budujete. Zajistěte, aby chování a motivace, které jsou pro vaši kulturu klíčové, byly odměňovány a oslavovány smysluplnými způsoby – třeba příležitostmi k dalšímu rozvoji nebo veřejným oceněním.
Přijměte své chyby a nedostatky – Pokud neustále dostáváte negativní zpětnou vazbu od zaměstnanců, neodmítejte ji. Proaktivní přístup je důležitý pro vaši reputaci. Nebuďte defenzivní, reaktivní a odmítaví. Buďte aktivní, ohleduplní a angažovaní. Přijměte své chyby a jasně sdělte svůj plán, jak tyto obavy vyřešit. Takto si získáte respekt a důvěru.
Důvěřujte svým zaměstnancům – jsou srdcem a duší vaší společnosti. Umožněte jim sdílet své zkušenosti. Jsou to vaši nejlepší obhájci a fanoušci firemní značky. Zvýrazněte je na svých sociálních kanálech.
Ukažte, neříkejte – Ukažte, jaké to je pracovat ve vaší organizaci, sdílejte fotky a obsah generovaný zaměstnanci, který zdůrazňuje jejich skutečný zážitek s firmou. Nejen, že tento obsah funguje nejlépe, ale také pomáhá lidem stanovit realistická očekávání ohledně příležitosti u vás ve společnosti.
Zůstaňte relevantní – Jak se vaše organizace neustále rozvíjí a vyvíjí, mějte stále přehled o náladě a emocích mezi vašimi zaměstnanci i kandidáty a ujistěte se, že vaše zprávy jsou stále relevantní. Přemýšlejte také o tom, jakým jazykem k nim hovoříte. Skutečně na tom záleží.
Nabídněte přidanou hodnotu – sdílejte své poznatky a informace z oboru veřejně. Takto budujete angažovanou komunitu a svou organizaci stavíte do role myšlenkového lídra.
Buďte odvážní – Vytvořte obsah, který emocionálně rezonuje. Přemýšlejte o své značce jako o člověku – jaké vlastnosti má, jak mluví, jak se projevuje, jak se spojují s ostatními a vytváří vztah? Nebuďte v komunikaci monotónní.
Buďte lidští – Automatizace je skvělá pro zrychlení práce, ale nikdo nerad komunikuje s robotem. Pokud je to možné, vytvořte promyšlené kontaktní body, které dají vašim kandidátům pocit, že jsou pro vás skutečně důležití. Nechte je komunikovat s reálnými osobami. Je to důležité.
-bb-