6 kroků ke ztrátě zájmu investorů

Ilustrační snímek

Máte dobrý podnikatelský nápad a chcete pro něj získat investora, který vám pomůže s rozjezdem. Jak se správně připravit na prezentaci před potenciálním investorem? Cíle vašeho vystoupení by mělo být vyjádřit vaše nadšení pro podnikání, ale také vizi, která má šanci na úspěch v tvrdém světě obchodu. Opravdu nejde jen o to, co nabízíte, ale také o to, jak to nabízíte. Špatná prezentace může shodit se stolu i dobré nápady se silným potenciálem. Server Entrepreneur.com proto upozornil na následující zbytečné chyby, které vás mohou stát zájem investora.

Nevhodné oblečení

Ano, je to tak. Na vzhledu záleží. Možná si říkáte, že v civilním oblečení budete působit autentičtěji, protože se budete cítit přirozeněji. To je ale mýlka. Neoblékáte se jen sami pro sebe, ale především pro své publikum. Když si vezmete „nudný“ oblek, investor nebude po celou dobu vaší prezentace muset uvažovat o tom, že se neumíte obléci.

Chybějící oční kontakt

Když mluvíte o tom, co byste od investora rádi získali, nemůžete se dívat do stěny nebo na obrazovku. Dívejte se mu přímo do očí. Ukážete tak, že si věříte, jste otevření a důvěryhodní.

Příliš mnoho informací na slidech

Investor by měl věnovat nejvíce pozornosti tomu, co říkáte, nikoli tomu, co všechno dokážete vměstnat do jednoho slidu. Na slidy proto umisťujte jen slova či vizuální prvky, které zdůrazní to, co říkáte. Cvičte si své vystoupení bez slidů.

Vyprávíte špatný příběh

Investoři od vás chtějí slyšet příběh, který jednoduše představí váš plán tak, aby si jej zapamatovali. Vaším úkolem je tedy vyprávět váš příběh z pozice investora – cash flow, potenciál růstu, obor, klienti. Budete-li mluvit příliš rychle a navíc prezentovat příliš technické detaily, kterým nikdo nerozumí, neuspějete.

Vtipy na úkor investora

Dávejte si velký pozor na nervozitu. Jakékoli vtipkování pro prolomení ledů se vám může vymstít. Rozhodně není vhodné vypouštět z úst poznámky typu: „Pokud pro mě nemáte 5 milionů, ani se neobtěžujte.“

Příliš okázalé vystupování

Samozřejmě, že chcete hned od začátku získat pozornost svého publika. Neznamená to však, že byste měli vtrhnout na pódium a začít křičet a mávat rukama. Už jen to, že potenciální investor přišel, aby si vás poslechl, je známkou jeho pozornosti. Cílem prezentace pro investory není pobavit, ale informovat.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com