5 kroků k úspěšnému řízení změn

Společnosti, které chtějí úspěšně zavádět změny, by neměly sledovat jen na krátkodobé finanční výhody na úkor organizačního zdraví. Měly by si klást pět základních otázek, které na stránkách Harvard Business Review publikovali Scott Keller a Colin Price z poradenské společnosti McKinsey & Company.

1. Jakým směrem se chceme dát?

Zní to jednoduše, na tuto otázku je však třeba detailně odpovědět ve smyslu finanční výkonnosti i organizačního zdraví. Znamená to vytyčení cílů na základě stávajících tržních podmínek, schopností, jimiž firma disponuje, a nadšení zaměstnanců pro dosažení změn.

2. Jste připraveni začít?

Vedoucí neúspěšných programů změn často přecházejí od očekávání rovnou k akci. Nelze však jednat bez jasné znalosti schopností a postojů zaměstnanců, které bude třeba rozvíjet, aby změna mohla uspět.

3. Jaké praktické kroky je třeba udělat?

Stejně důležité jako vymezení konkrétních kroků, které je třeba realizovat, je vymezení těch, které se naopak nesmí opakovat.

4. Jak budeme řídit celý proces?

Implementace změnových iniciativ může mít celou řadu podob od pilotních programů po velké projekty. Vždy je však třeba počítat s velkou investicí energie, která začíná vysvětlováním přínosu změn zaměstnancům.

5. Jak zajistíme pokračování změn?

Lídr, který díky změně dosáhne požadovaných výkonnostních cílů, by neměl považovat celou věc za skončenou. Naopak je třeba připravit přechod k procesu neustálého zlepšování.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review