- Mám zaměstnance upozornit na hrozící propouštění, dovolené apod.? Tento druh informací vede ke ztrátě produktivity a morálky. Zaměstnanci jednoduše méně pracují, protože jsou v šoku, cítí se zrazení nebo zmatení. Nejlepší je proto sdělovat tyto špatné zprávy těsně před tím, než má daná situace nastat. Se zaměstnanci se scházejte a mluvte individuálně. Dejte jim prostor, aby se ptali a vyjádřili své obavy. Připravte se také, že na vás mohou křičet nebo vás zastrašovat. To jsou běžné reakce na hrozící ztrátu zaměstnání.
- Jak mám sdělovat špatné zprávy? Nikdo není rád poslem špatných zpráv, zejména pokud se týkají něčího živobytí. Existuje však komunikační formát, který tuto situaci usnadní. Vaše sdělení musí být jasné a stručné. „Chození kolem horké kaše" je stejně nevhodné jako pouhé konstatování: „Jste propuštěn." Začněte něčím pozitivním, například tím, že zaměstnanci vyjádříte uznání za přispění firmě. Pokračujte špatnou zprávou. Vysvětlete, že firma je nucena snižovat náklady, propouštět apod. Pak poskytněte chvíli na to, aby zaměstnanec zprávu vstřebal. Nakonec nabídněte postiženým podporu.
-kk-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele