* Využijte preventivní rozpočetnictví – pouze 30% z celkových nákladů na vlastnictví počítačového systému jde na počáteční koupi hardwaru, softwaru a příslušenství, zbývajících 70% spolkne technická podpora, opravy, výcvik a aktualizace.
* Mějte každý rok rozpočet na počítače, zvláště na hardware, pomůže vám to kontrolovat výdaje.
* Stále se cvičte v užívání počítačů a softwaru.
* Zaměstnejte systémového administrátora.
* Pokud využíváte outsourcing, najděte někoho, kdo je obeznámen s vašimi službami a cíli.
* Vytvořte si krizový plán.
* Udržujte své počítače.
Dále LOMAR doporučuje následující taktiky : sladit technologické projekty s obchodními cíly, měřit výsledky, nikdy nekupovat nový software, poku vlastníte program, který vykonává požadované úkoly, vyhledat všechny legální softwarové alternativy, prozkoumat licenční obsahy a nové licenční volby Microsoftu, aby firma neplatila více, než je nutné, utvořit technologický výbor se zkušenostmi a jasným posláním, vzdělávat IT pracovníky, vyvarovat se dalších zbytečných výdajů.
-ba-