Přestože není dáno, jak pracovat s logy, existuje pár obecných pravidel.
- High-tech loga jsou typicky ostře řezaná a jejich cílem je vytvořit dojem, že firma je otevřená inovacím.
- Loga orientovaná na služby bývají hladká a oblá, ve snaze, aby byla firma vnímána jako přátelská a kreativní.
- Loga B2B (business to business) mohou využívat obou prvků. V jejich zájmu je vysílat, že je firma stabilní a důvěryhodná.
Nezapomeňte také, že vaše logo bude užíváno při celé řadě příležitostí včetně identifikace firmy, marketingu a rozvoje klientely. Musí být také atraktivní a zajímavé pro rozmanité publikum.
- V jednoduchosti je síla. Vaše logo by měl být jasný symbol, který se snadno reprodukuje. Vyhněte se zakomponování většího množství informací nebo detailů. Lidé si tyto informace budou špatně pamatovat a také to znesnadní a zhorší kvalitu případných menších forem tisku loga.
- Barva jako doplněk. Správně navržené logo by mělo dobře vypadat i v černobílé verzi. Neznamená to, že nemáte využívat barev, neměli byste se ale na ně spoléhat jako na hlavní prvek designu.
- Zajímejte se o vědu barev a písma. Snažte se vybrat barvu a typ písma, které budou nějakým způsobem korespondovat s vaším podnikáním. Barva i písmo by spolu měli vytvořit požadované sdělení.
Logo by měl být prvek, který se nemění. Je mnohem lehčí modifikovat například formu marketingu, než měnit image, který vaši firmu již nějakou dobu prezentuje.
-av-