Osobní vztahy a schopnost je tvořit bývají často klíčem k úspěchu. Jednou z nejlepších příležitostí, jak poznat nové obchodní partnery či potenciální klienty, je networking na odborných konferencích.
Máte ve svém diáři odbornou konferenci a už se těšíte na zajímavé přednášky a příjemný den s podobně naladěnými kolegy? Nepropásněte tuto příležitost k navázání užitečných kontaktů.
Ne všichni jsou schopni bez ostychu a přirozeně navázat konverzaci s cizím člověkem a stejně, jako se říká, že žádný učený z nebe nespadl, je i networking hra, která nejde vyhrát bez dostatečné praxe a zkušeností.
K networkingu na konferencích lze skvěle využít profesní síť LinkedIn. Pokud jste tedy již dříve věnovali čas vytvoření svého profilu, pak se můžete rovnou pustit do networkingu 21. století.
Aktualizace profilu
V první řadě navštivte svůj profil na LinkedInu, aktualizujte informace, doplňte zajímavé projekty, na kterých pracujete, a podrobte nemilosrdné kritice i svou profilovou fotografii. Portrét by měl být aktuální, od profesionálního fotografa a pohled očí by neměl směřovat ven ze stránky. Pěkná usměvavá fotografie, na které jste si podobní, pomůže vašim nově získaným známým propojit si váš obličej s informacemi, které jim řeknete nebo které si o vás na LinkedInu přečtou.
Seznamte se s profily účinkujících
Ještě před konferencí je dobré si prostudovat LinkedIn profily řečníků. Přinejmenším se dozvíte se více o jejich zkušenostech a budete se moci lépe rozhodnout, zda si jejich příspěvek vyslechnete, nebo se budete věnovat jiné části programu.
Nebojte se také uveřejnit příspěvek, ve kterém na konferenci upozorníte a napíšete své tipy na zajímavé přednášky. Možná zjistíte, že se na konferenci chystá řada vašich známých či bývalých kolegů, které jste dlouho neviděli. Můžete si tak s předstihem domluvit setkání u oběda či kávy.
Pečujte o nové kontakty
Na konferenci samotné jistě budete hovořit s ostatními – ať už budete diskutovat o odborném tématu, nebo při lehké konverzaci, zjistíte, že máte stejné zájmy. Pravděpodobně si vyměníte vizitky – a to je další příležitost, jak zapojit LinkedIn do budování kontaktů.
Podívejte se na profily svých nových známých, poznamenejte si na zadní stranu vizitek, kde jste se potkali a o čem jste hovořili. Pokud se s takovým člověkem setkáte na konferenci i v následující den, nezapomeňte jej pozdravit a zmínit se o něčem zajímavém, co jste se na jeho profilu dočetli.
Možná dokonce zjistíte, že máte společné známé – i to je téma k hovoru. Pak už vám nic nebrání v tom, abyste nové známé požádali o spojení na LinkedInu.
Dejte o sobě vědět i po konferenci
Po konferenci se nabízí řada dalších možností, jak LinkedIn využít. Napište příspěvek o konferenci, reagujte na příspěvky jiných účastníků, pošlete zprávu přednášejícím, kteří se vám nejvíce líbili, a pochvalte jejich vystoupení.
Podívejte se na profil organizátora konference a napište mu vaše hodnocení akce. Možná dostanete další žádosti o spojení, pozvánku k zapojení se do zájmové skupiny nebo sami oslovíte další uživatele, které jste na konferenci osobně poznali. Zkrátka buďte aktivní, dávejte o sobě vědět a navazujte nové kontakty.