Pokud se přistihnete, že říkáte některé z níže uvedených výroků, možná se vaší firmě nedaří zrovna nejlépe:
- Náš jediný problém je návštěvnost. Chabý zájem je příznakem nikoliv chorobou a vyžaduje hlubší pátrání. Je tomu tak, protože o vás veřejnost neví nebo právě proto, že ano?
- To není náš zákazník. Obchodník, který tvrdí, že jeho zákazníky nezajímá cena, bývá obvykle překvapen, jak rychle mu dojdou klienti. Jistě existují lidé, které cena skutečně neinteresuje, vezměte však v potaz jejich mizivý počet.
- Naše reklama oslovuje špatné lidi. Autor článku nikdy nezažil, že by firma zkrachovala, protože by oslovovala špatné lidi, ale viděl jich selhat stovky, protože říkaly špatné věci. Promlouvají vaše reklamy k potřebám zákazníků, nebo odpovídáte na něco, co nikoho nezajímá?
- Nezajímá mě, co dělá konkurence. Znáte nějakou hru, kde by se promíjelo ignorování kroků soupeřů? Ať už se vám to líbí nebo ne, zákazníci vás s konkurenty neustále srovnávají.
- Pro všechny je tu dost místa. Každý rok utratí v daném sektoru zákazníci konečnou a jasnou sumu. Zajímá vaše konkurenty, zda dostanete spravedlivý díl?
- Nemůžeme konkurovat internetu. Myšlenka, že je internet obchodní prostředí s velmi nízkými režijními náklady je mýtus.
- Naším tajemstvím jsou naši lidé. Nikdo neposkytuje takový servis jako my. I kdyby byli vaši zaměstnanci výjimeční, je nejhorší oblastí, kterou můžete propagovat, právě tato sféra. Díky takovým reklamám budete vyznívat draze a že se to snažíte nahradit tím, jak skvěle se zákazníkem zacházíte. Navíc se tak zvýší očekávání nad únosnou úroveň.
-av-