To, že je kuchyně tradičním kolbištěm žen a muži dominují v hvězdných pozicích v hotelech, restauracích a pohostinství vůbec, se v USA údajně mění.
Se vzestupem provozovatelek pohostinských zařízení se ženy zajímají o kariéru v této oblasti a vytváří doplňkové služby jako například osobní poradenství nebo výrobu ve stylu „jako od maminky“.
Maureen Faganová z Institutu kulinářského vzdělávání v New Yorku mluví v článku o této problematice.
- Alternativy oboru. Existuje něco jako osobní kuchař, kdy vaříte pravidelně pro určitou rodinu. Dále organizace malých akcí, které je možné kompletně připravit v jedné osobě. Třetí oblast je osobní poradenství pro jednotlivce nebo skupiny.
- Kulinářské obory navštěvuje více žen. Může to být proto, že po ukončení mateřské dovolené hledají něco, co jim poskytne větší flexibilitu.
- Nejvýhodnější dovednosti. Flexibilita a vstřícnost se budou hodit ať už podnikáte v malém nebo ve velkém.
- Média. Zájem o média je prý velký. Překvapivě mnoho lidí by si přálo pracovat v této oblasti v médiích.
- Obecné trendy v kulinářství. Podle Faganové je v současné době v módě domácí kuchařské umění. Lidé se zajímají o kvalitu, méně se věnují vaření a pečení a hledají kvalitní alternativy v domácím stylu, což přináší řadu podnikatelských příležitostí .
-av-