Ulovte si svého klienta

Kancelář finančního projektanta Bradleyho Teetse je vyzdobena velkými obrazy lásky jeho života – Chrysleru 300 kabrioletu z roku 1968. Pan Teets sdílí vášeň pro chrom a kola s množstvím klientů, které potkal na výstavě automobilů a v místním klubu historických vozidel. Objevil, že sbírání aut, jeho koníček z dětství, se stalo skvělou návnadou pro jeho byznys. Otevřelo mu to dveře a prolomilo ledy počáteční diskuze. Ve světě, kde desetiletí vládl golf, podle finančního poradce získávají prostor neobvyklá hobby jako paintball nebo poker a pomáhají rozvíjet vztahy s klienty.

Newyorská finanční poradkyně Stacy Francis si ráda s klienty vypráví příhody z potápění. Mnoho jejích klientů jsou bývalí potápěči, které potkala při cestách za čistými vodami u Galapág. Zjistila, že vyprávění o korálových útesech pomáhá prolomit formálnost, která obvykle dělí klienty a poradce. Chce to také trochu snahy najít lidi s penězi, když máte neobvyklého koníčka. Ray Ferrara je vášnivý jachtař a často bere klienty do Mexického zálivu. Na svých plavbách pak snadno potkává další mořské vlky. Lidé rádi obchodují a spolupracují s někým, kdo má stejné zájmy. I profesor Rob Rodermund říká svým studentům finančního poradenství, aby našli způsob, jak se odlišit. I když je hobby neobvyklé, učiní na lidi dojem, když jej včleníte do svého byznysu. Třeba finanční poradce Leon Rousso hraje svým klientům v úvodu setkání na piano.

-ba-
Article source Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Read more articles from Startup Journal