Dobrou zprávou je, že nemusíte být reklamní textař nebo profesionální řečník, abyste vytvořili opravdu efektivní základní vzkaz. Musíte se jen ujistit, že vaše poselství obsahuje tři psychologické spouštěče:
1. Přerušte mozkové schéma – otázky, výzvy a rušivá fakta dráždí mozek a způsobují činnost šedé kůry. Narušují očekávané modely a vyžadují pozornost. Otázky fungují obzvláště dobře, protože mozek je určen k odpovědím. Nedávejte proto odpovědi rovnou.
2. Vztahujte k problému – nepoužívejte prodej řešení, lidi vaše řešení nezajímá, dokud nepřipustí, že mají problém, který můžete vyřešit. Nejdřív lidi seznamte s problémem, teprve až začnou souhlasně přikyvovat, začněte prodávat řešení.
3. Vyvolejte v zákaznících představy – lidé myslí v obrazech, řekněte Energizer a představí si zajíčka, řekněte Nike a představí si jejich logo „fajfky“. Co si představí, když řeknete jméno vašeho podniku? Proto jsou loga a další grafické prvky tak důležité.
-ba-