Nadprůměrné marketingové výsledky se zřídka dosáhnou „bezpečnou hrou“. Co se marketingu týče, zůstává řada firem při zdi s každoročním neměnným podílem na trhu. K vylepšení situace je třeba trochu odvahy a novátorského přístupu. Zde je několik rad pro lepší výsledky:
- Originalita. Každá firma musí mít určité odlišení, příslib doručení specifických benefitů, které konturent nemůže dodat. Je dobré pečlivě promýšlet strategii pro komunikaci originálního sdělení právě na základě tohoto odlišení.
- Improvizace. Nadprůměrný marketing se zaměřuje na zásadní prvky a zároveň umožňuje svým produktům nebo službám rozvoj. Snaží se prodat to, co si chce zákazník koupit. Nabízí několik vrstev produktů a služeb, které různými způsoby uspokojují měnící se potřeby zákazníka. Snaží se naslouchat a učit se od zákazníka za využití nových technologií i klasickými způsoby.
- Změna. Se změnou na trhu se mění i z působy, jak se vaši potenciální zákazníci staví k vaší značce. Úspěšný obchodník ví, co má změnit a co ne. Je nutné držet se hlavního sdělení i při změnách, které mají vyhovět novým potřebám zákazníka.
- Hodnoty. Marketujte tak, abyste odráželi firemní hodnoty. Zákazník dnes chce vědět, za co se vaše firma staví.
Výjimeční obchodníci získávají srdce zákazníků hrou na společnou notu nebo komunikací svých charitabilních záměrů.
-av-