Jedním z nezbytných předpokladů úspěšné strategie vztahu se zákazníky je kvalitní a dobře organizovaný datový sklad. Je chyba, když se například záznamy duplikují a ukládají v různých databázích podle různých kritérií. Bez realistického obrázku o vlastních zákaznících se tak může stát, že firma bude usilovat o zákazníky konkurence a zapomene přitom na vlastní, které by se vyplatilo udržet.
Na základě získaných dat se dají odvodit poměrně spolehlivé prognózy do budoucna. Dobrým ukazatelem je předchozí chování zákazníků. K tomu je však nutné, aby data zákazníků měla správnou formu. Nejdůležitější jsou tyto údaje: * Základní informace o zákaznících (jméno, adresa...). * Účtování. * Informace o poskytovaných službách. * Další údaje (např. odpovědi na průzkum, preference).
Tato data (přetvořená ve znalosti) mohou využívat i další aplikace, provádějící například analýzu ziskovosti produktu, analýzu účtování apod.