Obchodníci, kteří věnují mnoho času a energie hledání nových zákazníků, se mohou stát obětí „syndromu unaveného obchodníka“. Vypadají unaveně a skutečně unavení jsou, při schůzkách se zákazníky nedokáží projevit nadšení ani jednat pohotově. Podle jakých dalších signálů se toto nebezpečí pozná?
- Vždy volí jistotu. Vyhořelý obchodník se vyhýbá riziku, i když se tím připravuje o konkurenční výhody. Rád o sobě uvažuje jako o lídrovi ve svém oboru, ve skutečnosti však vždy čeká, až první krok udělá konkurence. Když se pak odhodlá k činu, může být pozdě.
- Utápí se sám v sobě. Unavený obchodník se dívá jen jedním směrem, do sebe. Nerozlišuje vlastnosti a výhody nabízených řešení, nedokáže se dívat očima zákazníka.
- Nedokáží vybočit z rutiny. Drží se jednoho postupu řešení věcí, který nemění. Nevycházejí ze svého pohodlného duševního zaměření.
- Ztrácejí smysl pro urgentnost. Nenavazují na předešlá jednání. Nechávají nabídky na stolech potenciálních zákazníků, dokud nespadnou nebo se na ně nezapomene.
-kk-