Podle průzkumu v řadách amerických spotřebitelů dosáhla koncem roku 2006 spokojenost v oblasti různého zboží a služeb svého maxima.
Index satisfakce amerických zákazníků (ACSI), který zkoumá Michiganská univerzita, se v první čtvrtině roku 2006 zvýšil na 74,9 z možných 100. To je nejvyšší úroveň od roku 1994, kdy byl průzkum v této oblasti zahájen. Největšího zlepšení se dosáhlo v oblasti finančních služeb a maloobchodu.
Co se týče útrat spotřebitelů, které znamenají téměř tři čtvrtiny amerického ekonomického produktu, měly by v první čtvrtině roku 2007 růst o 3,5 až 4,1 %.
Banky vedou
Podle ACSI vykazuje nejvyšší spokojenost zákazníků od roku 1994 bankovní sektor. Od roku 2000 zde byl zaznamenán stabilní nárůst. Zákazníci se také vyjadřují pozitivně o sektorech zdravotního a životního pojištění.
E-komerce
V oblasti e-komerce byl zaznamenán nárůst spokojenosti již druhým rokem po sobě. Přesto je současný stav lehce pod maximem z roku 2003. Jednou z oblastí, kde byl zaznamenán pokles, jsou internetové cestovní agentury, kde byla nižší spokojenost se službami menších firem.
-av-