V čem spočívá sedm největších hříchů obchodníků?
- Upovídanost. Někteří při obchodních telefonátech příliš hovoří z mnoha důvodů. Například jsou nervózní a nemají rádi odmlky. Nebo si myslí, že toho ví víc než zákazníci, a tak je nezdravě poučují.
- Nenasytnost. Neboli vyždímání klienta z poslední kapky zdrojů.
- Neaktivita. Neaktivní obchodníci zanedbávají budoucnost a neinvestují čas do aktivit, které přináší budoucí klientelu. Neaktivita se ale nesmí zaměňovat s leností. I řada pilných obchodníků se zmateně zaměřuje pouze na „tady a teď“ a zapomíná na příští kvartál a rok.
- Neznalost klienta. Řada obchodníků si například nedá tu práci zjistit a pochopit, jakou má jeho klient přesně ve své firmě funkci.
- Mělkost obchodních znalostí. Obchodník, který své produkty nezná dostatečně, nemůže získat důvěru zákazníka. Není možné určit kurz další akce, když nechápe technické výtky zákazníka a neví, jak nejlépe produkt „prodat“.
- „Předvídavost“. Předpokládaní faktů a informací, které ještě neznáte, je jedním z nejhorších prohřešků.
- Ignorance. Je "nejsmrtelnější" z uvedených hříchů.
-av-