Podle studií prodává dnes již na 75 % firem týmově. Což znamená, že musí mít natrénované tyto metody prodeje.
Mezi nejčastější chyby, které se dělají, patří nedostatečná znalost nabízených produktů nebo služeb, neujasněná role jednotlivých členů týmu v prodeji, nedostatek soudržnosti při přípravě prodeje a nedostatek komunikace. Zkracující životní cyklus zapříčinil zdvojnásobení až ztrojnásobení uváděných produktů na trh, což vede k tomu, že si prodejci nestíhají dobře připravit nabídku pro úspěšný prodej.
Většina prodejců netrénuje dostatečně a pokud při prezentaci zrychlí, působí to neorganizovaně. Proto je potřeba jasně stanovit pravidla a role jednotlivých osob v prodejní strategii. V případě, že se dostanete v prezentaci do podrobností, na které je prodejce odborník, vystoupí se svým příspěvkem a pak se zase stáhne.
-jh-