Santa pro lepší marketing

Jméno, loajální zákazníci a dobře pochopený produkt – to je Santa. S jeho vysokou výkonností ho využívá pro své marketingové a reklamní kampaně řada firem. Protože vytváří se svými „zákazníky“ silné pouto a je velmi výkonný, je exemplárním příkladem špičkového zákaznického servisu.

Každá interakce se zákazníkem, bez ohledu na médium, odráží poselství, které se vrývá do myslí zákazníků prostřednictvím reklamy nebo jiné marketingové komunikace a přináší jistý příslib.

Santovi můžeme také závidět jeho schopnosti zvládat data a analyzovat trh. Jeho provoz ví nejen, zda bylo dítě hodné, nebo zlobivé, také ví, co si přeje a kam má doručit dárky. Znalost zákazníka je kritická pro doručení špičkového servisu. Představte si, že by vaše firma chápala nákupní chování svých zákazníků a jejich záměry stejně dobře. Spojenecká dohoda s rodiči je údajně také důležitý faktor pro Santův úspěch, stejně jako pro řadu organizací.

Vzdor místním variacím, je řada prvků ohledně fungování Santy (a jeho jinak pojmenovaných kolegů) shodná. Takové shody jsou pro doručení kvalitní zkušenosti důležité. Průzkumy potvrzují, že konzistentní dodržování toho, co produkt slibuje, je nejmocnějším nástrojem v budování klientely.
Přestože se dětem líbí osobní kontakt se Santou, také využívají „snail mail“. Podle průzkumů se mladší generace uchyluje a spokojuje s elektronickou formou zákaznického servisu.

-av-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine