Proč rebranding často nefunguje?

S narůstající konkurencí a stagnací odbytu se firmy často snaží vdýchnout nový život do firemních výrobků a služeb, tj. investují do rebrandingu. Velmi často se ale tyto nákladné snahy nevyplácí. Zde je několik hlavních příčin.

Nedostatek skutečné změny

Někdy se rebranding dělá pouze za účelem zostřední image. Pokud ale nepodnikáte v oblasti baleného zboží, neočekávejte ze zavedení nového designu zázraky.

Rebranding signalizuje změnu. Nový image způsobí, že se na vás lidé začnou dívat jinak – jejich hlavní motivací pro tento jiný náhled je zjistit, co se změnilo. Pokud nabízíte to samé, jen jinak zaobalené, pouze si u nich potvrdíte stávající pozici a propásli jste příležitost změnit jejich vnímání vaší značky.

Příliš velký skok

Rebranding by se měl opravdu týkat hlavně změny vnímání trhu. Tuto pozici ale nediktujete vy. Firemní pracovníci často ztrácí kontakt s externí realitou a začínají věřit vlastním vizím. Při rebrandingu se snažte udržet primární pozornost na dosažitelných aspektech, jinými slovy, držet nohy na zemi. Pokud bude váš skok příliš vysoký, váš trh vám neuvěří.

Nedostatek interní spolupráce

Pokud bude rebranding iniciován pouze oddělením marketingu, pravděpodobně neuspěje. Rebranding by měl přinést změnu do celé firmy.

Když ředitel nedokáže podpořit rebranding

Pokud se ředitel nepostaví za tuto iniciativu, její efekt bude malý. Nestačí ale, aby jen podpořil snahy oddělení, které rebranding iniciovalo. Ředitel je jediný, kdo může řídit změnu v celé firmě. Měl by zavést vizi, vést změnu a dohlížet na to, aby produkty, služby, lidé a zdroje spolupracovali.

Ujasněte zákazníkům, co jim nabízíte

Cílem rebrandingu by mělo být usnadnit zákazníkům chápání toho, proč by si měli vybrat produkty nebo služby vaší firmy. Pouhé uvedení toho, že jste nejlepší nemá smysl stejně jako užívání prázdných frází jako například „výjimečné zákaznické služby“.

-av-
Article source Marketing Profs - US website focused on marketing and advertising
Read more articles from Marketing Profs