Obchodník musí umět pracovat s hlasem

Schopnost práce s hlasem může pro obchodníka znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem. Článek proto upozorňuje na šest typů spíkrů, kteří jsou kvůli svému hlasovému projevu předurčeni k obchodnímu neúspěchu. Radí, jak mluvit příjemněji a srozumitelněji.

- Mumlal. Pokud vás zákazníci často prosí, abyste zopakovali, co jste právě řekli, může být vaším problémem právě mumlání. Většinou je to důsledek nejistoty a nedostatečného sebevědomí. Pomoci může nácvik před zrcadlem.

- Zpomalený mluvčí. Všímejte si reakcí zákazníků na svou řeč. Pokud vypadají znuděně a ztrácejí pozornost, pravděpodobně mluvíte příliš pomalu. Cvičte si proto předčítání nahlas. Používáte-li méně než 120 slov za minutu, snažte se zrychlit.

- Zrychlený mluvčí. Ani příliš rychlá mluva není nejvhodnější, zejména pokud je způsobena strachem, že zpomalení povede ke ztrátě zájmu. Používáte-li více než 160 slov za minutu, snažte se zpomalit.

- Vřískal. Takový obchodník mluví příliš hlasitě a pronikavě. Měl by se naučit uklidnit.

- Slabý hlásek. Lidé s tímto problémem většinou nedýchají dostatečně zhluboka. Učte se k dýchání používat břišní svaly. Pomoci mohou aerobní cvičení.

- Přerušoval. Obchodníci, kteří přerušují druhé nebo dokončují jejich věty, neumějí dobře naslouchat. Nejsou dostatečně trpěliví. Náprava vyžaduje závazek mlčet, než druhý domluví.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com