Marketing zaměřený na ženy začíná zajímat řadu firem. Korporace vytvářejí nové pozice pro ženy a nebrání se jejich postupu. Pochopení toho, jak ženy ovlivňují ekonomiku, vaši firmu a ty konkurenční, je prvním krokem.
Podle americké spotřebitelské asociace utratily ženy v loňském roce za technologie více než muži. Jsou za 89 % nákupních rozhodnutí v oblasti elektroniky. I přes toto vysoké číslo si více než tři čtvrtiny žen, které se účastnily průzkumu, stěžovalo na to, že jsou ignorovány a obchodníci s nimi jednají povýšeně a urážlivě.
Ženy rády cestují
Hotely, které nabízejí vymoženosti, zaměřené na potřeby něžného pohlaví, začínají sklízet ovoce své strategie. Například hotely Wyndham takto zvýšily podíl ženské klientely o 59 %. Také americké aerolinie se snaží ženám vyjít vstříc.
Ženy a víno
V pivovarnickém odvětví se má za to, že pro odbyt je kritická skupina mužů ve věku mezi 21 a 27 lety. Jejich strategie ale začala dramaticky upadat, když muži následovali příkladu žen tíhnout k vínu a destilátům. Destiláty vytváří u mladých konzumentů silnější image. V letech1995 – 2004 jejich spotřeba, stejně jako spotřeba vín, rapidně roste. Pivo spadlo pod svých 50 % podílu trhu. Ženy přestavují jen asi 25 % spotřebitelů piva. Autor uvádí, že bylo chybou nezaměřit marketing také na ženy.
Ženy pečují o domov
Ženy nakupují 61 % produktů pro domácnost. Ženy, které žijí samy, nakupují dvakrát více než muži ve stejné situaci.
Ženy fandové
40 % fanoušků jsou ženy a údajně až 80 % produktů v této oblasti se prodá právě jim.
Ženy mají peníze
Proč se ženy stávají stále důležitějším marketingovým článkem? Je to proto, že vládnou penězi. V rodinách je až 30 % žen, které vydělávají více než jejich protějšky. Během posledních třech desetiletí se průměrná mzda žen zvýšila o 63 %. Navíc ženy žijí déle než muži.
Každá žena je jiná
Je důležité si uvědomovat, že ženy tvoří odlišnou skupinu s řadou vlastností, kterým je třeba se přizpůsobovat. Některé ženy láká cestování do exotických míst, jiné rády surfují a nakupují na internetu, další se věnují péči o sebe a své tělo. Jsou to nákupní agenti pro sebe a své rodiny. Často i pro své firmy.
Dostat se do hry
Víte, co dělají vaši konkurenti pro přilákání žen? Co pro své klientky děláte vy? K úspěšnému marketování žen je třeba:
- pochopit, jak důležitý je to tržní segment,
- nespoléhat se na částečná data nebo neaktuální statistiky,
- být ochotni zhodnotit, co vaše firma dělá pro zákaznice,
- být připraveni udělat změny v krátko i dlouhodobých marketingových strategiích,
- najmout konzultanty, kteří se specializují na tuto část trhu,
- navrhnout a implementovat programy, které mají ženy přilákat.
-av-