Dostali jste někdy dopis od někoho, kdo byl dotčen nebo uražen vaším nejnovějším televizním spotem? Existuje skupina naštvaných lidí, kteří bojkotují vaši značku? Pokud ano, měli byste být rádi, protože to naznačuje, že odvádíte dobrou práci v oblasti propagaci své značky.
Všichni víme, že naším cílem by mělo být vyvolání emocionální reakce u zákazníků. Příliš mnoho z nás se ale tolik zaciluje na evokování pozitivních reakcí, že se podbízí komukoliv, kdo má účet v bance.
Když se prezentujete, chcete dát jasně najevo „tohle jsme my“ ale také tím říkáte „tohle nejsme my“. Identita je o vytvoření parametrů, definici mezi množstvím možných vlastností, které existují, toho, co váš výrobek nabízí a co ne. Takže když vás kontaktuje negativně naladěný člověk, kterému stojí za to obětovat část svého drahocenného času, aby vám dal vědět, co si myslí, měli byste být rádi – tlumočíte konkrétní smysl vašich produktů a značky.
No a co?
Možná si říkáte k čemu vám to je. Přece lidé, kteří mě nesnáší si ode mě nic nekoupí. Pokud je váš produkt jasně definován natolik, že má sílu přitáhnout běšnící nepřátele, má také sílu přitáhnout řadu nadšených fanoušků, takových, kteří se budou stále vracet, řeknou o vás svým přátelům a nebudou se stydět nosit vaše logo.
Buďte zajímaví
Nejproslulejší značky apelují na životní styl a hluboce ovlivňují okolí. K tomu, aby nějaký výrobek či značka toto dokázaly, je třeba aby měly něco, co jiná nemají – žily vlastním životem. Značka, která se snaží zavděčit všem toto nedokáže. Nikdy nedokáže strhnout bouři emocí – ať již těch negativních, natož pozitivních. A v přesyceném trhu vás taková lhostejnost může zničit.
-av-