Klišé o dobrých věcech, které se prodávají samy, nemusí v praxi fungovat. Šíření ústní reklamy totiž není tak jednoduché. Článek proto přichází se sedmi radami, jak zvýšit vaše šance na šíření referencí.
- Připravte formulář pro reference. Vytvořte formulář, který můžete poskytnout zákazníkům. Požádejte je, aby se podělili o své dobré zkušenosti. Za vyplnění nabídněte odměnu.
- Žádejte o reference stávajících klientů. Oslovte klienty, se kterými již spolupracujete delší dobu, aby přispěli svou referencí na váš web nebo do reklamních materiálů.
- Doporučujte firmy. Doporučujte lidem firmy, které by jim mohly pomoci, a žádejte je, aby při spolupráci s nimi zmínili vaše jméno. Může vám to pomoci, aby oni příště doporučili vás.
- Ptejte se okolí. Zeptejte se současných klientů, zda nevědí o někom, kdo by mohl využít vašich služeb.
- Nabízejte odměny. Věnujte těm, kteří vás doporučí, dárek nebo malou pozornost.
- Poslouchejte. Mějte uši nastražené. Všímejte si poznámek zákazníků o problémech, které byste mohli vyřešit. Vše, co musíte udělat, je vyžádat si kontakty.
- Poděkujte za pomoc. Ptejte se nových zákazníků, jak se o vás dozvěděli.
-kk-