My si jen hrajeme na uspokojování potřeb zákazníků

Kterou koncepci vaše firma preferuje, prodejní nebo marketingovou? Zatímco cílem prodejní koncepce je propagace a následný prodej produktů, cílem marketingové koncepce je uspokojení potřeb zákazníků. Mnohé firmy dnes hovoří o tom, že se soustřeďují zejména na uspokojení potřeb zákazníků, ale hlavním cílem jejich firemního marketingu je v první řadě stále propagace jejich produktů a ne poznání a uspokojení potřeb zákazníků. Přitom uspokojovat potřeby zákazníků a řešit jejich problémy nabídkou svých produktů je mnohem efektivnější, než pouze propagovat produkty.

Jak přejít od prodejní k marketingové koncepci? Bude zapotřebí dlouhodobějšího, evolučního procesu, který se člení to tří fází. (Není však vhodný pro malé firmy. Ty by měly spíše preferovat relativně bezpečný reaktivní marketing.)
1. fáze modifikace produktů: jejím cílem je přizpůsobit a vylepšit současnou nabídku tak, aby lépe odpovídala potřebám zákazníků.
2. fáze příbuzných produktů: na trh jsou uváděny nové "příbuzné" produkty, které zákazníci požadují.
3. fáze diverzifikace: firmy doplňují do svého produktového portfolia nové produkty či celé produktové řady, mnohdy z jiných oblastí, než kterým se dosud věnovaly. Řídí se zejména znalostí potřeb zákazníků.
-ba-
Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketingové noviny