Máte žíznivé zákazníky?

Obchodník se snaží vysvětlit výkonnému řediteli propad prodeje: „Znáte to, můžete dovést koně k vodě, ale nedonutíte jej pít." Výkonný ředitel však odpovídá: „Donutit pít? Vaším úkolem je zajistit, aby měl žízeň." Jak tedy vyvolat žízeň v mysli potenciálních zákazníků?

- Snažte se příliš nezabývat tím, co umí váš produkt. Soustřeďte se na pomoc, kterou můžete poskytnout.

- Ukažte, že máte více odborných znalostí než zákazník. Znalosti jsou klíčem k obchodu.

- Buďte konzistentní ve všem, co říkáte a děláte. Ukažte, že máte neměnné hodnoty, a jste tudíž důvěryhodní.

- Načasujte své největší výhody. Pokud je zákazník skeptický, začněte nejsilnějším argumentem, který přiláká jeho pozornost. Získáte-li naopak na začátku pozitivní odezvu, nechte si nejsilnější argument na konec.

- Využijte otevřené diskuse ke zmírnění negativních reakcí. Nechte jej projevit negativní emoce a pak se jimi zabývejte logicky a klidně.

- Buďte pozorní. Vyhněte se vyrušením a soustřeďte na zákazníka. Poslouchejte, abyste mohli odhalit skryté potřeby a ptejte se, abyste je vynesli na povrch.

- Vyhněte se snaze řešit problémy bez správných informací. Nejdříve si informace získejte. Nepředpokládejte, že znáte odpovědi, dokud nebude mít důkazy.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com