Marketingu dnes vládnou influenceři

Osobnosti na sociálních médiích mají značný vliv na své publikum. Jsou sledováni každý den a jejich příznivci mají sklon oblékat se či stravovat tak jako jejich digitální hrdinové. Co cenného tito lidé mají? Odpověď je snadná: pozornost. Pozornost zákazníků je něco, co dnes není snadné získat.

Mnozí marketéři dokonce věří, že zákazníci, které získali investováním do marketingu založeného na influencerech, jsou pro byznys přínosnější než ti ostatní. Proč? Utrácejí totiž více peněz a je u nich větší šance, že vás doporučí svým příbuzným a známým.

Marketéři po celém světě proto očekávají, že letos dají na marketing influencerů ještě více peněz. Tento marketingový kanál se totiž ukazuje jako nejvýhodnější online kanál pro získávání zákazníků. A také nejrychleji roste.

Pro mnohé funguje lépe než organické i placené vyhledávání. Výsledky tohoto kanálu jsou také znatelně lepší než výsledky e-mailového marketingu.

Ilustrační snímek

Marketing využívající influencery roste

Zdá se, že celých 70 % dospívajících odebírajících videa na YouTube, má pocit, že se dovede více identifikovat s influencery než s tradičními celebritami. A je jasné, že tento poznatek zdaleka neplatí jen pro YouTube, tvrdí článek na webu školy Wharton.

Nedávno to správně pochopila společnost Emirates Airline. Investovala 5 milionů dolarů do hollywoodské herečky Jennifer Aniston, která hrála v jejích spotech světovou cestovatelku. Tato série krátkých reklam pro YouTube nakonec skutečně byla úspěšná. Jedno z videí za rok získalo více než 6 milionů zobrazení, a to není špatné.

Marketéři dále darovali jednomu velmi úspěšnému youtuberovi zdarma luxusní let. On si ten let užil – a sdílel to s fanoušky. Vytvořil nakonec dvě videa a dosáhl tak zhruba 50 milionů zobrazení. Tento youtuber, Casey Neistat, je mimo jiné činný v oblasti startupů. Jeho publikum se skládá z mladých lidí a nadějných mladých podnikatelů.

Je zřejmé, že společnost Emirates Airline jeho angažováním získala spoustu PR zdarma. Aerolinky se objevily v mnoha časopisech, byly zmíněny na obrovském počtu účtů na sociálních sítích a podařilo jim prezentovat se jako značka, která si zakládá na digitální zkušenosti a je progresivní.

-jk-

Zdroj: Knowledge@Wharton - odborný portál přední světové obchodní školy Wharton při University of Pennsylvania
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledge@Wharton