Ředitelé firem berou tyto konflikty jako otravné a úsměvné zároveň. Někteří v nich vidí i způsob, jak se mohu jednotlivá oddělení cvičit ve spolupráci a navzájem se kontrolovat. Horší je to však s konfliktem oddělení marketingu a prodeje. Přestože by si tato oddělení měla již z titulu svých názvů pomáhat, neděje se tak a na tom již nic úsměvného není. Často se stává, že marketéři vidí obchodníky jako propagátory jednotlivých produktů neschopné vnímat širší souvislosti. A často je to také pravda, protože obchodníkům dlouhodobý přístup k prodeji skutečně chybí. V takovém případě hraje zásadní roli přístup firemních vůdců a zájem o to, dělat věci jinak. Úspěšný a vyrovnaný vztah marketingového oddělení s prodejem vyžaduje čtyři základní opatření:
- Propojte cíle obou oddělení. - Mějte na paměti, že každý dobrý marketingový program začíná prodejem. - Ujasněte si, co obchodníci prodávají a jak jsou za to placeni. - Ujistěte se, že obchodníci rozumí potřebě vytvářet nové marketingové programy.