Loajální zákazník je vaším nejlepším prodejcem

Za peníze si nemůžete koupit jednu z nejdůležitějších věcí nutnou pro úspěch vaší firmy – vztahy. Vztahy se zákazníky pohání obchod. Musíte jen najít lidi, kteří věří ve vaše produkty a služby. Toto hledání se dá dělat dvěma způsoby: můžete všechno to shánění dělat sami a utratit spoustu marketingových peněz, nebo můžete vytvořit armádu, která vám pomůže ten balvan vyvalit na kopec. Jak? Rozvíjením vztahů s lidmi, kteří nejen rozumí vaší odbornosti, produktům a službám, ale jsou také nadšení z toho, co děláte. Zůstaňte s nimi v kontaktu a dejte jim hodnotu, oni budou působit na ostatní lidi, ze kterých budete mít prospěch. Silné vztahy se nevybudují jedním setkáním, nepotřebujete další zásobu náhodných vizitek na vašem stole. Potřebujete plán, jak své kontakty posílit a nechat pracovat pro sebe. Zde je pět základních taktik:

  1. Budujte své kontakty, je to životně důležité pro obchody – to znamená: kolegové, profesionální známosti, potenciální a stávající zákazníci, partneři, dodavatelé, členové asociací, stejně jako členové rodiny, přátelé, bývalí spolužáci atd. Je to dlouhodobá investice.
  2. Komunikace je kontaktní sport, proto ho provozujte včas a často – vztahy mají krátkou skladovací životnost, proto se připomeňte okamžitě a potom velmi často.
  3. E-mailový marketing udržuje vztahy pevné za málo peněz – budujte si pověst odborníka, prozrazujte čerstvé názory. Zajímavé věci se dají sdělovat pomocí newsletteru – tipy, rady, krátké články.
  4. Odměňujte loajální zákazníky, oni odmění vás – zůstávejte s nimi v kontaktu, dejte jim něco hodnotného výměnou za jejich čas, pozornost a obchod: kupón, pozvánku na určitou událost, cenné rady a informace, novinky.
  5. Loajální zákazníci jsou vašimi nejlepšími prodejci – toto všechno se vám vrátí tím, že vás doporučí ostatním.

-ba-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com