Jednoduchost není samozřejmost

Co se jeví jednoduché stvořiteli, je zřídka tak prosté pro zákazníka.

Například vypalovačka Philips. Její software je, dle zkušenosti autora, docela obtížné nainstalovat, musel provést několik reinstalací, než se mu podařilo celou věc rozchodit a stálo ho to asi půl hodiny času. Pak se autor rozhodl zkusit podporu iTunes a díky jednoduchým instrukcím zvládl vše na první pokus.

Philips má prý v současné době reklamní kampaň nazvanou „Smysl a jednoduchost“. Na jejich stránkách je prý věta: „Digitální revoluce má usnadnit naše životy, ale studie ukazují, že tomu tak není“. A v tom mají pravdu. Bohužel uprostřed stránky, odkud pochází tato citace je velká animace, která se neustále pohybuje a velice stěžuje čtení textu. Je ironické, že text, který oslavuje jednoduchost, je przněn zcela nepotřebnou a obtěžující animací. Ať už navrhoval tuto stránku kdokoliv, o jednoduchosti asi moc neví.

Apple chápou, co je to jednoduchost. Prakticky každý produkt od firmy Apple, který autor kdy vlastnil, bylo radost užívat pro jejich eleganci a intuitivnost. Všímá si reklamních kampaní, které se snaží zákazníkům říkat, jak jednoduché jsou jejich produkty a služby. Dle jeho zkušenosti, jen málo z nich svým slibům dostojí. Věří, že mnoho firem chápe, že je důležité dělat věci uživatelsky co nejjednodušší, ale je velký rozdíl mezi marketingem a následným zážitkem zákazníka.

Jednoduchost je dřina a také stojí dost peněz.

B. Treat, ředitel firmy SightSpeed říká, že za každým kliknutím, které uživateli ušetří stojí 20 věcí, které se musely změnit v softwaru. Pro rozhodování o tom, zda jsou vaše stránky jednoduché, je jejich stvořitel nejhorším soudcem, protože je velice dobře zná.

Stojí za to se o jednoduchost snažit? Jistě, firmy jako Apple a Google ukazují, že jednoduchost se může stát jedinečnou konkurenční výhodou.

-av-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs