Když jdete na první schůzku s potenciálním klientem, určitě strávíte nějaký čas navíc tím, jak budete vypadat. Budete se snažit uvolnit atmosféru krátkým hovorem například o počasí nebo sportu tak, abyste našli společné téma. Čím méně vám záleží na tom, aby vás chtěli, tím větší pravděpodobnost, že zaujmete máte. Nezní vám to povědomě?
Prodávat se příliš lacině až zoufale, je neatraktivní jak v oblasti partnerské tak té obchodní.
Námluvy
Po schůzce přemýšlíte o tom, zda máte osobu kontaktovat nejdříve mailem, nebo snad nejprve zavolat. Děláte si starost s tím, zda jste udělali dobrý dojem.
Líbánky
Když se tedy rozhodnete, že by vám to mohlo fungovat, období líbánek může začít. V této fázi se všichni zbožňujeme, ale tušíme, že budeme brzy nuceni sundat růžové brýle. První spor obvykle začíná, když přijde na první účtování, nebo když klient očekává výsledky ještě před tím, než složil sebemenší zálohu.
Starý pár
Vypořádáváte se s problematickými záležitostmi a pak to ve vašem obchodním vztahu opravdu může tak trochu připomínat mírně disfunkční, řadu let sezdanou dvojici. Dostáváte se do stádia, kdy jste schopni s velkou přesností předvídat reakce svého klienta - partnera.
Rozvod
Autor uvádí, že jednou byl donucen s jistým klientem přestat obchodovat. Choval se jako hrubý partner, který vás zbije, pak se omluví a slíbí, že už se to nikdy nebude opakovat. Nikdy nedocení vaše snahy. Někdy je opravdu lépe přistoupit k „rozvodu“.
Poučení
„Máma měla pravdu – vždy poděkujte – lidé mají rádi dobré vychování.“
Ať už je to ve vztahu nebo v obchodě, na chemii vždy záleží a čím víc po nich „půjdete“, tím rychleji budou utíkat. A užívejte si to – když vás nebaví „být spolu“ denně, asi to pro vás stejně nebude vhodný partner.
Dobrý partner pro obchod i pro život se těžko hledá, pokud je máte, hýčkejte si je.
-av- Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele