Většina klientů nachází kontakty na firmy on-line, než aby využívali něco tak archaického jako jsou Zlaté stránky. Má tedy ještě vůbec smysl utrácet prostředky za tento typ reklamy?
Názor autora je, že by byla chyba tento druh reklamy zcela zavrhnout. Vážné podnikání bez prezentace na internetu sice začíná být prakticky nemyslitelné, ale zda jsou, nebo nejsou tištěné seznamy ještě k něčemu dobré, je stále dobrá otázka. Přestože už před časem bylo předpovídáno, že brzy zmizí ze světa, stále tu jsou a fungují.
V Yellow Book USA provedli zajímavý test. U vybraných firem uvedli testovací telefonní číslo, které se nikde jinde neuvádí, takže když na ně někdo zavolá, je jasně měřitelné, že bylo nalezeno právě prostřednictvím tištěného seznamu. Dle testu volalo na testovací číslo zhruba stejně lidí, jako těm, kteří měli jinou formu reklamy.
Když si někdo dá tu práci a vyhledá si vás tímto způsobem, má zřejmě vážný zájem u vás nakoupit a to zdaleka nelze říci o každém návštěvníkovi vašich internetových stránek.
Test také demonstruje, že Zlaté stránky evidentně fungují pro některá odvětví lépe než třeba internetové stránky - dle studie v tištěné podobě nejčastěji najdeme restaruace, lékaře a obchodníky s autodíly.
Náklady jsou důležitým faktorem. Cena vašeho inzerátu bude záviset na jeho rozsáhlosti, rámování aj. V USA odpovídají náklady inzerce na Zlatých stránkách zhruba provozu slušných internetových stránek.
Pokud máte dostatek zakázek a zákazníků, bylo by možná zajímavé udělat malý experiment a vynechat publikování ve Zlatých stránkách a sledovat, co se bude dít. Možná ušetříte pár tisíc ročně, možná ale ztratíte některé potenciální zákazníky.
-av-