Internet věcí: Co to je a jak v blízké budoucnosti ovlivní obchod

O Internetu věcí (v angličtině „Internet of Things“) se intenzivně mluví již několik posledních let. Jedná se o vizi, která se čím dál víc prosazuje v reálném světě, že spotřebiče, vestavěná elektronická zařízení, celé systémy i přenosná zařízení budou mezi sebou navzájem propojena internetem.

Díky vzájemné komunikaci tak vznikne plná automatizace všeho elektronického. A protože Internet věcí se stále více stává realitou, je nasnadě zodpovědět otázku, jak se tím změní svět obchodu a prodeje.

Ilustrační snímek

Data vedou

Podle Forbesu ovlivňují praktiky Internetu věcí obchodní transakce a chod obchodních společností už dnes. Velkou proměnnou v současném obchodním světě jsou data, především tzv. „big data“, ze kterých společnosti dokáží vypracovávat lepší obchodní, marketingové a prodejní strategie.

Propojení, komunikace a používání jedněch přihlašovacích údajů na více zařízení vám umožňuje získávat detailnější informace o chování klientů ve skutečně velkém měřítku.

Rychlost

Rychlost přenosu dat a vyhledávání a poskytování informací budou nejenom standardem, ale i automatickým požadavkem vašich klientů. To se samozřejmě týká nejenom prodeje, ale i zákaznického servisu.

Internet věcí a automatizace obecně jsou zosobněním snahy o rychlejší ovládání věcí, a právě touha pro rychlosti je trend, který je čím dál  patrnější ve všech sférách života, obchod nevyjímaje.

Vzdálený přístup

Nutnost fyzické přítomnosti se s příchodem Internetu věcí pomalu vytrácí. Lidé mnohem raději kupují z pohodlí domova, pracovníci čím dál častěji pracují vzdáleně, služby a zakázky se outsourcují a uzavírání obchodů probíhá na dálku.

Přizpůsobte tomu své marketingové kampaně i prodejní strategie.

-mm- 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com