Návratnost investic je neuvěřitelná
Návratnost investic (ROI) je jedním z nejdůležitějších měřítek přínosu marketingových aktivit. V zásadě porovnává marketingové výdaje s nárůstem prodejů.
Ve studii z roku 2016 bylo zjištěno, že marketing založený na influencerech dosahuje až 11násobné návratnosti investic ve srovnání s tradičními prostředky digitálního marketingu. A to je hodně.
Influenceři jsou navíc spolupráci se značkami poněrně otevřeni. Pokud je tedy návratnost vašich investic do marketingu slabá, měli byste zvážit zapojení influencerů. Možná z nich dokonce dokážete udělat ambasadory vaší značky.
Zajímavý přehled z českého prostředí s názvem Generace YouTube zpracoval server idnes. Propojil dvacítku předních českých Youtuberů s celkem 165 firmami, které propagují.
Konkurence už influencery zapojuje
Velmi vysoký počet marketérů už investuje část marketingového rozpočtu právě do propagace pomocí influencerů. Pokud influenceři ve vašem oboru nepropagují vaši firmu, je pravděpodobné, že je brzy uvidíte propagovat vaše konkurenty.
Článek na webových stránkách business2community.com připomíná, že řada spotřebitelů už nevěří reklamě. Na druhou stranu influencerům poměrně ano.
Obejdete software blokující reklamy
Používání softwaru pro blokování reklamy rychle narůstá. Hlavními důvody jsou:
- Zabezpečení – zablokování reklam chrání uživatele před pochybným obsahem, který by mohl ohrozit jejich bezpečnost.
- Rychlost - když prohlížeč nemusí načítat reklamy, funguje rychleji.
- Žádná vyrušení - reklamy mohou být poměrně otravné, protože často uživatele ruší. Některé weby zobrazují příliš mnoho reklamy.
Přimět uživatele internetu, aby kvůli vám přestali blokovat reklamu, je téměř nemožné. Proto potřebujete jiné způsoby, jak se k nim dostat. Právě influenceři mohou šířit vaše firemní sdělení způsobem, který doplňky v prohlížečích neblokují, a navíc se na něj lidé sami od sebe budou chtít dívat.
-jk-