Chcete, aby vaši tiskovou zprávu uveřejnilo některé z médií? První, koho musíte svým výtvorem zaujmout, je novinář, který rozhoduje o jeho dalším osudu. Zde je několik rad, které místo do koše pomohou vašemu textu třeba na novinové stránky.
- Nastudujte si styl zpráv v médiu, v němž chcete svoji zprávu publikovat, a snažte se mu přiblížit.
- Začněte atraktivním titulkem.
- Články by měly být krátké, jasné a hlavně k věci. Měli byste v nich též odpovědět na šest základních otázek: KDO, CO, KDY, KDE, PROČ a JAK.
- Do zprávy zahrňte krátký citát mluvčího nebo ještě lépe ředitele společnosti. Ten by měl odpovědět na otázky „jak“ a „proč“.
- Pište ve třetí osobě.
- Délkou zprávy nepřesahujte 300 až 500 slov, nezapomeňte na finální jazykovou korekturu.
- Uveďte kontaktní osobu a spojení na ni, aby mohla poskytnout doplňující informace.
- Přestože zpráva zaslaná ve formátu PDF či v JPG vypadá elegantně, wordovský dokument nebo zpráva přímo v těle e-mailu se adresátovi snadněji načítá.
-hp-