Doba přeje cold callingu

Telefonické oslovování potenciálních zákazníků, tzv. cold calling, může přinést úspěch právě v dnešní nelehké době. Řada firem totiž tuto formu získávání zákazníků omezila, což vám dává širší prostor. Mnoho potenciálních zákazníků také hledá nové dodavatele, kteří jim pomohou překlenout současnou dobu.

Nejvhodnějšími kandidáty pro úspěšný cold calling jsou obchodníci, kterým nechybí odhodlání, vytrvalost, nadšení a pozitivní přístup. Držet by se při tom měli několika zásad:

- Na úspěch nahlížejte z dlouhodobého a na selhání z krátkodobého hlediska. Vaším dlouhodobým úkolem je udržet se bez ohledu na obtížnost ekonomické situace. Selhání, která vás průběžně potkají, budou jen krátkodobé záležitosti.

- Přehodnoťte to, co vidíte a slyšíte. Když vám potenciální klient řekne, že je spokojen se současnými dodavateli, zařadíte jej do kategorie, kterou již nebudete oslovovat? Neměla by to pro vás být spíše výzva?

- Zachovejte soustředění. Nemusíte být schopní kontrolovat emoce a prohlášení druhé strany, můžete však mít pod kontrolou své reakce. Nemusíte být schopní kontrolovat výsledky své prezentace, můžete však mít pod kontrolou svůj vklad.

- Cvičte si pozitivní myšlení. Pomáhá vám neustálé obklopování negativními novinkami z vaší oblasti? Není lepší udržet si pozitivní přístup a vyvíjet větší úsilí?

- Je-li potenciální zákazník lhostejný či nepřátelský, zjistěte proč. Mohli jste například zatelefonovat v nevhodnou dobu. V takovém případě se snažte ozvat jindy, kdy na vás bude mít více času.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com