Mnohé prodejní taktiky se mění v závislosti na čase či vývoji technologií, některé však zůstávají v platnosti stále. Server přinesl shrnutí třiceti „univerzálních prodejních pravd“ podle knihy amerického konzultanta Williama T. Brookse The Universal Sales Management Truths. My přinášíme první desítku. Zbývajících dvacet pravidel pak naleznete v originálním článku.
Top 10 univerzálních prodejních pravd
-
Potenciální zákazníci věnují pozornost prodejcům, kterým věří, že jim mohou říci něco důležitého.
-
Lidé nakupují ze svých vlastních důvodů, nikoli těch vašich.
-
Lidé nechtějí, aby jim někdo něco prodával, chtějí nakupovat.
-
Dostane-li se prodejce do osobního sporu se zákazníkem, vždy prohraje.
-
Nákup je vždy emoční reakcí, ať už prodáváte cokoli.
-
Neocenitelnou výhodou je mít pozici prodejce, s nímž lidé rádi obchodují.
-
Nedokážete-li uzavírat obchody, jako prodejce se neuživíte.
-
Potenciální zákazníci vám musejí věřit, než u vás nakoupí. A to je mnohem těžší, než si myslíte.
-
Ostatní můžete přesvědčit jen o tom, čemu sami věříte.
-
Čím více si věříte, tím snazší je přimět ostatní, aby věřili tomu, co říkáte.
-kk-