Poznejte sebe, svou skutečnou motivační úroveň, množství peněz, které můžete riskovat, a co jste ochotni udělat, abyste byli úspěšní. Jistě, všichni chceme vydělat peníze. Ale co jste ochotni vzdát se kvůli dosažení cíle? Kolik hodin týdně budete pracovat? Jak daleko jste ochotni vykročit ze své komfortní zóny? Abyste byli úspěšní, udržujte své obchodní plány v souladu s vašimi osobními a rodinnými cíli a zdroji.
Vyberte si tu správnou firmu. Najít potřebu a vyplnit ji – to je starý a stále funkční vzorec. Klíčem k úspěchu je nalezení potřeb spotřebitele, které můžete naplnit a které vytvoří dostatečný příjem k vybudování ziskového podnikání. Nemyslete na svůj produkt, myslete v první řadě na zákazníka.
Ujistěte se, že skutečně existuje trh pro to, co chcete prodat. Jednou z největších chyb, kterou začínající podnikatelé dělají, je že se nestarají o velikost cílové skupiny. Znají pár zájemců z okolí, kteří jsou ochotni si produkt koupit, ale více už neví. Neopakujte tuto chybu také.
Zkoumejte myšlenku. Definujte a promluvte si se skutečnými zástupci vaší cílové skupiny (kteří nejsou z rodiny ani blízkého okolí). Zjistěte, zda to, co chcete prodat, je něco, o co by se zajímali, a pokud ano, jakou cenu jsou ochotni akceptovat.
Zkoumejte své konkurenty. Bez ohledu na to, jaký typ podnikání začínáte nebo provozujete, budete mít konkurenty. I když žádná jiná firma nenabízí přesně to, co hodláte prodat, je velmi pravděpodobné, že tam budou další produkty nebo služby, které vaši cíloví zákazníci používají k uspokojení jejich potřeb. Abyste byli úspěšní, musíte prozkoumat konkurenci a zjistit co nejvíce o tom, co prodávají a jak to prodávají.
Plán na úspěch. Pokud nehledáte investory nebo do svého podnikání nevkládáte obrovskou částku peněz, možná nebudete potřebovat propracovaný obchodní plán, ale stále potřebujete plán pro vaše cíle. Plán se bude měnit, jak postupujete a dozvíte se více o svých zákaznících a konkurenci, ale přesto vám pomůže udržet pozornost v jednom směru.
Poznejte provozní potřeby. Většina lidí, kteří uvažují o zahájení podnikání, se zaměřuje na to, co prodají a pro koho to prodají. Často nezvažují, jak bude firma skutečně fungovat. Například, pokud prodáváte zboží, jak bude dodáváno? Budete potřebovat zaměstnance? Budete muset přijímat kreditní karty? Fakturujete zákazníkům? Kdo bude sledovat, zda máte zaplaceno? Kdo bude budovat a udržovat vaše webové stránky a spravovat sociální sítě? Aj. Začněte v malém měřítku. Úspěšní podnikatelé podstupují kontrolovaná rizika. Testují nápad v malém měřítku, pak staví na tom, co funguje dobře, vyladí to a postupují v širším rozsahu.
Učte se od ostatních. Najděte mentory, připojte se ke skupinám s podobně smýšlejícími lidmi, naučte se vše, co můžete o svém oboru a co to znamená, abyste se dostali z místa, kde jste, do místa, kde chcete být. Zúčastněte se oborových konferencí. Absolvujte kurzy od odborníků z praxe.
Přemýšlejte o dopadu vašeho podnikání. Sledujte příjmy a výdaje, udržujte peníze firmy odděleně od osobních prostředků a zjistěte, jaké předpisy musí vaše firma dodržovat.
Pochopte rozdíl mezi prací pro sebe a budováním pokračujícího podnikání. Pokud chcete vybudovat firmu, musíte vyvinout systémy a metody, které vám umožní najmout jiné lidi, aby vykonávali práci firmy, zatímco vy ji plánujete.
Seznamte se s investory. Pokud váš podnik bude potřebovat podporu investorů, udělejte, co můžete, abyste zjistili, co investoři hledají a kde najít ty, kteří by mohli investovat do vašeho druhu podnikání. Například skupiny místních andělských investorů jsou dobrým místem pro začátek.
Neopomíjejte digitální marketing. I když provozujete lokální firmu, potřebujete v dnešní době budovat i vlastní digitální stopu. Investujte minimálně do profesionálního webu, seznamu e-mailů, který vám umožní pravidelnou komunikaci se zákazníky a potenciálními zákazníky a věnujte se také správě sociálních sítí, které vaši zákazníci často navštěvují. Důvod: potenciální zákazníci vás pravděpodobně vyhledají na webu dříve, než se rozhodnou, zda vás budou kontaktovat. Kupóny, speciální nabídky a praktické informace zasílané do vašeho seznamu e-mailů mohou zákazníky povzbudit k nákupu.
Nikdy se nepřestávejte učit a zkoušet nové věci. Co je nyní výhodou, může být příští rok nutností. Mějte oči a uši nastražené pro nové věci. Existují novější nebo lepší způsoby uvádění vašich produktů a služeb na trh? Žádají zákazníci něco, co nenabízíte? Existuje jiný typ zákazníka, na který byste měli cílit? Získejte odpovědi čtením všeho, co můžete zjistit o svém oboru a naslouchejte svým zákazníkům.
-bb-