Vyčleňte si čas pouze na svou práci
Podle serveru INC.com se mnoho práce odkládá kvůli nečekaným povinnostem, které mají často původ u třetích osob. Něco musíte dodat, na něco odpovědět, něco zkontrolovat. Čím více byste ale měli čas na svou práci a na přemýšlení, jak fungovat efektivněji, tím méně podobných každodenním rutinních věcí byste museli dělat. Vyčleňte si proto každý den určitý čas výhradně pro svou práci. Tento čas bude svatý a nic jej nebude moci narušit.
Zautomatizujte každodenní úkony
Každodenní rutinní úkony často zabírají většinu našeho pracovního času. Vymyslete způsob, jak tyto rutinní činnosti automatizovat. Záleží na oblasti, které se věnujete, a na přesné náplni vaší práce. Nicméně určitě zde ještě nějaký prostor pro automatizaci je.
Pracujte na prevenci
Mnoho času také zabírá řešení akutních situací a kritických problémů. Tato ad hoc řešení přitom vyžadují hodně času, energie a soustředění. Snažte se proto v pravidelných intervalech věnovat prevenci podobných situací. Vaše práce pak bude lépe organizovaná, akutních problémů bude méně a nebudete se muset podřizovat nečekaným kritickým situacím.
Rozdělte pevně role
V rámci týmu nebo firmy je nutné, aby všichni dělali to, co se od nich očekává. A stejně tak je důležité vědět, kdo co přesně dělá, a neztrácet čas vymýšlením, kdo se v jaké situaci bude čemu věnovat. Pevné rozdělení rolí a efektivní komunikace je základem efektivní práce.
-mm-