Tři podmínky úspěšné prezentace

Ilustrační snímek

Má-li prezentace být úspěšná, musí splňovat tři podmínky: být srozumitelná, zapamatovatelná a emotivní. V zajímavém článku na serveru Forbes.com to vysvětluje americký spíkr a kouč Carmine Gallo, který je také autorem několika mezinárodních bestsellerů z oblasti prezentačních dovedností. Nejznámější je jeho série knih o Stevu Jobsovi a společnosti Apple (The Presentation Secrets of Steve Jobs, The Innovation Secrets of Steve Jobs, The Apple Experience).

 1. Srozumitelnost

Úspěšné prezentace podle Galla neobsahují žádný žargon, nesrozumitelné populární výrazy, složité významové konstrukce ani žádné jiné matoucí prvky. Po vzoru Steva Jobse začněte tím, že to, co chcete v prezentaci představit, shrnete do jedné věty, kterou by šlo napsat na Twitter (ne více než 140 znaků).

2. Zapamatovatelnost

Když si vaši prezentaci nikdo nezapamatuje, rozhodně není tak skvělá, jak is myslíte. Gallo proto radí držet se tzv. pravidla tří (rule of three). To vychází z vědeckého předpokladu, že člověk si může v krátkodobé paměti udržet pouze tři až sedm položek. Rozdělte tedy svou prezentaci do tří částí, mluvte o třech hlavních výhodách svého produktu, nabídněte publiku tři akční kroky apod.

3. Emotivnost

Prezentace samozřejmě musí ukázat určitá data a skutečnosti, k aktivní jednání však posluchače vybídne teprve její emoční složka. Nejsnazší cestou, jak zapojit emoce, je podle Galla vyprávění příběhů.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com