Když už je řeč o selhání a následné negativní reakci například od nadřízeného, je důležité takovou reakci nebrat osobně. I když odmítnutí přijde i jinak než jako reakce na nějaké pochybení, je důležité vnímat ho jako kritiku určitých rozhodnutí. Ne jako kritiku celé vaší osoby.
Problémy s nadřízeným
Gordon také zmiňuje další nepříjemnou zkušenost: působil jako manažer jednoho oddělení, které díky jeho stylu řízení dosahovalo skvělých výsledků. Jeho nadřízenému se však tento styl řízení vůbec nezamlouval. Byla to situace, která neměla ani jedno dobré řešení. Pokud by nezměnil styl svého řízení, hodnocení od šéfa by nebylo příznivé. A stejně tak by bylo špatné hodnocení následkem i druhého řešení, totiž změny stylu řízení, protože oddělení by potom už nedosahovalo tak dobrých výsledků.
Proto zvolil následující cestu. Pokračoval v dosavadním stylu řízení, který byl oceňován i jeho podřízenými. Obětoval ale své uznání, které by mu za jeho výsledky náleželo. Toto rozhodnutí jemu samotnému sice do jisté míry uškodilo, pro organizaci to ale bylo řešení nejlepší.
Když je třeba někoho propustit
Stát se to může... a pro manažera to může být další stresující zkušenost. Většinou jde o následek klesajících příjmů nebo tlaku na snižování nákladů. Gordonovi se osvědčila tato úvaha: pokud neskončí tento člověk dnes, může se stát, že se situace nezlepší a nakonec to celé vyústí v propuštění ne jednoho, ale mnoha dalších lidí.
-jk-