Než jste definitivně přijali roli manažera, nejspíš jste si sami pro sebe položili několik otázek:
- Chci tuto práci dělat?
- Mám na to být manažerem?
- Dokážu se vzdát své specializace?
- Zvládnu vést kolegy, se kterými jsme byli doposud na stejné úrovni?
- Jsem ve firmě, ve které chci tuhle práci dělat?
Možná jste s některými odpověďmi váhali, to je v pořádku. Žádný zkušený manažer z nebe nespadl. Jestli jste však na pozici kývli, zřejmě vám nechybí zdravé sebevědomí. A to je dobrý počáteční předpoklad pro tuto práci.
S manažerskou funkcí se stáváte průvodcem, rádcem, koučem... a opouštíte svou specializovanou práci, kterou naopak přebírá tým. Realizujete cíle prostřednictvím lidí, kterým jdete příkladem.
Přihlaste se na seminář: Vedení lidí pro začínající manažery
Zároveň je potřeba pochopit, že manažerská práce nebude nikdy dokončena. Stále se budou objevovat nové úkoly, výzvy a projekty, na které se s týmem budete muset připravovat. Prioritizace činností a organizace času jsou proto jedněmi z naprosto klíčových kompetencí, abyste sami nevyhořeli.
„Velmi svědomití lidé se mohou cítit v manažerské roli zpočátku nekomfortně, protože více trpí pod tíhou povinností, které se na ně stále valí. Podobně na tomu bývají také výrazně vztahově orientovaní a empatičtí lidé, kteří se snaží vycházet ostatním vstříc, namísto, aby se soustředili na cíle a výsledky. Takové typy osobností se musí ‚opracovat‘, aby byly schopny roli manažera ustát,“ říká PhDr. Luděk Vajner, kouč, lektor a psychoterapeut, který má více než 25 let zkušeností z oblasti práce s lidmi a rozvojem manažerů na různých stupních organizace.
Nejvíce chyb, ač nevědomky, můžete jako manažer napáchat právě na samotném na začátku – nejen proto, že nemáte zkušenosti, ale také proto, že zatím ještě nemáte všechny potřebné znalosti a dovednosti. Nepodceňte kvalitní přípravu.
Ujasněte si svou manažerskou roli:
Přijďte na seminář „Vedení lidí pro začínající manažery“ do 1. VOX
Na celodenním semináři se do hloubky a pomocí praktických úkolů seznámíte se svou novou pozicí a povinnostmi, které obnáší. Získáte potřebnou přípravu – znalosti a dovednosti, které pro vaši práci manažera budete potřebovat.
- Zjistíte, jaké všechny dílčí role manažer zastává a co která v praxi obnáší.
- Pochopíte, jaké styly vedení se hodí pro určité typy lidí a situací.
- Dozvíte se, jak komunikovat asertivně, nebo jak se vyvarovat „nálepkování“ druhých.
- Zjistíte, jak překonávat stereotypy v myšlení a ověříte si své logicko-analytické předpoklady.
- Porozumíte motivačním strukturám lidí a dozvíte se, jak je vhodně ocenit za jejich práci.
- Naučíte se vést hodnotící nebo výběrové rozhovory i porady a dostanete doporučení z praxe.
- Seznámíte se s problémovými typy lidí a přístupy, jak s nimi jednat.
O lektorovi
PhDr. Luděk Vajner je klinický psycholog a psychoterapeut. Od roku 1993 působí také jako konzultant a lektor v oblasti HR a rozvoji managementu. Má rozsáhlé zkušenosti z různých typů organizací – od výrobních firem přes banky, obchodní organizace až po státní správu. Zabývá se tréninkem měkkých dovedností, náborem, realizací AC/DC, manažerským koučinkem a kariérovým poradenstvím. Jeho populární semináře pro manažery ve společnosti 1. VOX jsou věcné, plné konkrétních příkladů z praxe a provázané řadou interaktivních cvičení, díky kterým si účastníci lépe uvědomí své dovednosti i na čem ještě potřebují zapracovat.