Management - tajná zbraň marketingu

Netvrdší oříšek, kterému čelíte jako obchodníci, je asi to, aby si vůbec někdo vaší značky/produktu všiml. V dnešní době nás netrápí jen přímá konkurence, ale i ostatní výrobci, které se snaží o přilákání pozornosti zákazníka. Pokud pracujete v marketingu, potřebujete podporu. Zkuste ji začít hledat u managementu firmy. Management hraje stále důležitější roli v úspěchu značky tak, aby byla schopna „vystoupit z řady“. Mohlo by se zdát, že je to pouze věcí marketingu, ale je to také do jisté míry věcí managementu. Kolektivní postoj a chování vašich vedoucích může napomoci transformaci zákazníků, potenciálních zákazníků, analytiků, zaměstnanců a majitelů akcií na fanoušky vašich výrobků.

Autor doporučuje aktivizovat management včas před představením nového výrobku nebo před začátkem nové marketingové kampaně. Lidé ve vedení by měli vědět dřív než kdokoliv jiný, že se v tomto ohledu něco bude dít. Nejhorší, co může nastat je, když vedoucího zastihne zákazník nebo investor a ví o novém produktu více než sám manažer.

Tajná zbraň ředitele

Ředitel má moc tvarovat image výrobku. Bez jeho přímé podpory bude dosažení výhodného statusu vždy obtížnější.

Když není hvězda?

Bohužel ne všichni firemní ředitelé mají to charisma nebo vize, kterých je zapotřebí. Takže co dělat, pokud to je zrovna případ vaší firmy a ředitele? Jsou tu ještě jiní lidé ve vedení, kteří mohou pomoci, případně jej v roli duchovního vůdce výrobku zcela nahradit. Klíčové je, aby někde ve vašem managementu byl člověk, který bude skutečným nadšencem a propagátorem výrobku nebo značky. Někdo, kdo chápe důležitost marketingu a ponese pomyslnou pochodeň.

Silná značka je pro obchod výhodná

Ředitelé, kteří toto pochopili, bývají v čele úspěšných firem. Například ředitel gigantu FedEx Fred Smith, říká: „Jedna z věcí, kterou jsme před 10 nebo 12 roky rozpoznali, byla skutečnost, že naším nejcennějším aktivem je právě značka.“

Ředitel, který chápe důležitost značky má potenciál motivovat prodejce firmy a zvýšit marže a ziskovost. S dobrým jménem si může dokonce dovolit zvednou ceny bez negativních následků.

-av-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs