O úspěšné osobní značce platí totéž co o úspěšné obchodní značce – stojí na pravdivých, skutečných a upřímných hodnotách. Pokud se budete snažit prezentovat jako někdo, kým nejste, jednak vás to brzy unaví a jednak budete stejně brzy odhaleni. Zapamatujte si tedy, že branding stojí na autenticitě. Je třeba, abyste porozuměli sami sobě a tomu, co vás dělá jedinečnými pro cílovou skupinu vašeho publika.
Jak? Odborník na budování osobní značky William Arruda na serveru Forbes.com doporučuje položit si těchto sedm otázek:
-
V čem je vaše největší síla? Co dokážete lépe než ostatní?
-
Jakými základními hodnotami se řídíte?
-
Za co vás lidé nejčastěji chválí? Co na vás nejvíce oceňují?
-
Proč se na vás obracejí vaši přátelé, kolegové, klienti?
-
Jakými přídavnými jmény vás lidé nejčastěji označují? Jak vás například představují?
-
Jaký je způsob vaší práce? Co je jedinečného a zajímavého na tom, jak dosahujete svých výsledků?
-
Co vám dodává energii a dokáže vás nadchnout?
Odpovědi na tyto otázky vám poskytnou základ pro to, jak byste se měli prezentovat. Dělejte to, co je vám vlastní a uvidíte, že si toho vaše okolí všimne.
-kk-